mandag den 5. august 2013

Masser af hækling

Ferien er ved at være slut. Ja, det er faktisk sidste feriedag i dag, som jeg burde bruge på noget konstruktivt.
Den sidste uges tid har jeg fået hæklet en del mere end jeg plejer. Åh, jeg kommer til at savne at kunne bruge hele dagen på hækling og afslapning, når hverdagen rammer.

Min folkeskolekammerat bestilte en elefant med navn på til en barnedåb. Den er jeg blevet færdig med, og har endda fået den afleveret.


Det er ikke min baby-elefant, men den større udgave, som jeg har fået opskriften på af min fars kæreste. Denne gang har jeg dog lavet ørerne større end opskriften siger, for synes de så alt for små ud.

I fredags blev min farmor 86. Hun ønskede sig ikke ret meget, så jeg skyndte mig at lave en cupcake til hende. Det er jo tanken, der tæller, ikke?


En stille aften fik jeg tid til at kigge på min nye, tyske hæklebog. Det er små ting, som bl.a. kan bruges til nøgleringe. Jeg fik lavet denne lille hval.
Jeg er ikke helt tilfreds med resultatet, men så forbedrer jeg jo bare næste gang jeg laver en.



Et hurtigt lille projekt (og en god gaveidé, hvis man skal give en lille ting) er en lille pung, som häklenfelt har lavet en opskrift på. Den er super nem at lave og tager ingen tid.

Denne pung er lavet helt efter opskriften.
Denne pung har ikke perle på, men knap, og er derfor lavet lidt anderledes.
Til sidst skal I lige se et billede fra bilen. Når man kører langt, kan man godt blive lidt søvnig. Sådan her sidder Raja tit når vi kører længere ture - som f.eks. op til far. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar