onsdag den 24. juli 2013

Turen til Berlin #3

Endnu en lille butik i Berlin skal have lidt reklame med på vejen.
Jeg havde læst om denne butik på Puks blog. Så den skulle selvfølgelig besøges. Den lå ikke lige i et kvarter, hvor jeg skulle se andet, men det var helt sikkert det værd at tage derud. Det var også her, at jeg købte mest.

Butikken Yonkel Ork.
Butikken jeg taler om er Yonkel Ork. Jeg fik slet ikke taget billeder inde fra butikken, da jeg havde alt for travlt med at bruge penge. Men du kan se billeder derfra på deres hjemmeside her. Butikken ligger på Pappelallee, som er i det østlige Berlin. Sonja, som ejer butikken, er helt vildt sød. Hun snakker rigtig meget og vil gerne fortælle om varerne, om byen og guide en til, hvor man kan tage hen. Hun har masser af notesbøger, tape, stempler, print i diverse udgaver, papirpynt, puder osv. osv. Hendes to hunde render frit i butikken og holder øje med det hele. Det er super hyggeligt og der er en god stemning.

En anden butik, som jeg er nødt til at skamrose er Mobilien. Den ligger på Goltzstrasse, og det var en butik vi helt tilfældigt kom forbi på vej hjem til lejligheden. Og nøj, hvor er jeg glad for vi kom der forbi. Jeg kunne have brugt lang tid på bare at gå og kigge derinde.




Masser af dims i mange farver. Det var virkelig en butik man blev i godt humør af. Butikken er helt bestemt et besøg værd.

1 kommentar: