søndag den 7. april 2013

Nederdel blev til bukser

I går var jeg ude hos min veninde, som er rigtig god til at sy. Hun syer meget tøj til sig selv, så det var oplagt at hun skulle guide mig igennem min første hjemme-syede nederdel.
Første forhindring: min mormors symaskine, som jeg låner, har en løs forbindelse, så der var i går ikke forbindelse fra pedalen op til maskinen. Det gør det altså lidt svært at sy!
Heldigvis har min veninde en god symaskine, så vi måtte deles om hendes.

Ret tidligt i processen blev vi enige om, at det ikke var en nederdel jeg skulle lave, men et par berberbukser magen til et par, hun havde lavet et par dage forinden.
Så det kastede jeg mig ud i... Og synes selv jeg var ret dygtig.


De er super behagelige at have på, så jeg skal nok blive glad for dem.

I løbet af dagen havde vi brug for en luftepause. Så vi gik ned på legepladsen sammen med min venindes søn. På vej hjem kom vi forbi et træ, men et par grene, der er vokset lidt mærkeligt. Jeg synes det ser ret sjovt ud, så var selvfølgelig lige nødt til at tage et billede...


Min veninde fortalte, at der i mange år har hængt en gynge på grenen... Selvfølgelig.

2 kommentarer:

  1. De blev da rigtig gode Janni!!
    Sådan nogen har jeg ikke prøvet at sy, hvilket mønster brugte du/I?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) De giver ligefrem mod på at sy flere ting.
      Det var en opskrift fra Stof og Stil.

      Slet