mandag den 3. december 2012

December, gaver og (h)jul

Så er det blevet december... Og noget hurtigere end jeg lige havde regnet med...
Jeg startede december med at åbne første lille gave i min pakkekalender, som min søde søster har lavet til mig.
Den 1. december fik jeg en dejlig julehilsen på et hjemmelavet julekort. Det er bare så skønt at få julekort - det er faktisk noget af det bedste ved julen.

Den 2. december fik jeg hjemmestrikkede sokker. Hun siger at de "bare" er af restgarn, men det gør dem ikke mindre fantastiske eller lækre at have på.

I dag har jeg ikke fået noget, men glæder mig til at se, hvad der gemmer sig i pakken med nr. 4 udenpå.

Jeg har også haft lidt tid til at være kreativ her på det sidste. Min kusine har bestilt en bamse magen til den, jeg lavede til min nevø for min søster. Den er jeg blevet færdig med. Her er resultatet.

Jeg har også fået lavet en lille elefant til min veninde, som skal være faster i den kommende år, og derfor skulle bruge en lille baby-gave-ting.

Når nu det er blevet december og mørket rigtig har lagt sig over Danmark, så er det altid skønt med hygge på sofaen; dyne, god film og slik. Og så selvfølgelig en hund, der gerne vil have lidt opmærksomhed.

Fredag var jeg til julefrokost med Lars' arbejde. Jeg havde meldt mig frivillig til at køre hjem. Det skulle jeg aldrig have gjort. På vej hjem (klokken 2 om natten in the middle of nowhere) punkterede vi!!! Jeg er nu blevet så træt af min latterlige, gamle bil, at jeg kl. 9 i morges satte den til salg. Kl. 16 var den solgt. Så nu må jeg tage bussen på arbejde indtil jeg får købt mig en ny. Det ser heldigvis ud til at banken gerne vil låne mig penge, så nu skal jeg bare have fundet den helt rigtige bil.
Det bliver helt underlig at være afhængig af offentlige transportmidler igen...

En lille ting jeg fik lavet her i weekenden, er en prøve-svamp til Jeanette, da hun gerne vil have et par hæklede svampe som julepynt... Så nu må vi se, om farven passer hende.

Puha, det er ved at være blevet et langt indlæg. Det sidste jeg vil vise er min advents"krans". Lige med hensyn til dekorationer er jeg ikke ret kreativ, så det her er hvad det er blevet til... De hvide lys er købt i Løvbjerg og lys"klistermærkerne" på dem er fra Panduro Hobby.

Glædelig december allesammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar