søndag den 21. oktober 2012

Hygge, hund og knapper

Nu er ferien ved at være ovre, og jeg starter på nyt job imorgen. Jeg glæder mig til at starte, men er nok også ved at være lidt træt af at starte på nye vikariater hele tiden... Men det er absolut bedre end dagpenge, kamp med a-kassen og jobcentret.

Jeg har afsluttet ferien med masser af hygge.
I torsdags kom min dejlige, skønne veninde hjem fra sin ferie i Berlin. Og hun var så fantastisk at vælge at komme direkte hjem til mig til hygge-video-aften.
Jeg havde lånt madrasser, lejet film, købt sodavand og vi havde begge købt masser af slik. Og så var det bare hygge og film hele natten.
Når man vælger at ligge på gulvet, vælger man også at putte med hunden - det syntes vi alle tre var meget, meget hyggeligt. Her er det Maria og Raja, der hygger.


Fredag var Maria så sød at invitere mig med hende og hendes mor i Creativ Hobby i Holstebro. Der var mange fine ting, men beherskede mig og købte kun disse pakker med knapper.


Weekenden har jeg brugt ude hos kæresten. Lørdag sad jeg ligeså stille og kiggede på jobnet, da jeg pludselig så en fremmed, lille hund ude i haven. Jeg gik ud til den og den var uden hundetegn. Jeg gik op til nogle af naboerne og spurgte om de kendte den, men det gjorde de ikke. Vi beholdt ham i et par timer, i tilfælde af ejerne skulle komme forbi, men vi måtte til sidst opgive og ringe til politiet. Så efter at have haft ham i over tre timer, kom de fra dyreinternatet efter ham.
Her er der lige et kort øjebliks ro, hvor de to hunde ligger og kigger hinanden dybt i øjnene.


Han er en rigtig dejlig hund, men han var desværre så interesseret i Raja, at hun ikke rigtig kunne få fred. Han slikkede hendes ører og mund, snuste hende i bagdelen og prøvede nogle gange at humpe hende. Af denne grund sagde vi nej til at beholde ham lidt længere tid, da politiet spurgte om vi kunne det... Jeg håber virkelig at han er chipmærket, så de har kunnet kontakte ejerne, for han er virkelig skøn, og fortjener at komme hjem (ja, mit hunde-hjerte bløder for ham).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar