torsdag den 24. april 2014

Syning i påsken #2

Her er lige lidt mere fra påskens sydage.

Den første var faktisk en kjole, som jeg lavede i efterårsferien (se indlægget her). Jeg har kun haft den på en enkelt gang, fordi jeg ret hurtigt blev enig med mig selv om, at den var for natkjole-agtig, fordi den var blå med blå stjerner på. Jeg lavede den om til nederdel i håb om, at jeg så får nederdelen brugt. Det er lidt mindre "natkjole"...


Jeg fim også lavet en hurtig kjole, hvor man skal have bælte på til. Jeg har syet et bælte i samme stof som kjolen, men det blev for meget, så bruger bare et elastikbælte, som jeg fik med en kjole, jeg har hængende i skabet.


Jeg har lavet den i størrelse 42, selvom det er et nummer for stort. Der er to grunde til det: 1. det var den størrelse de havde tilbage i Stof & Stil, og 2. jeg havde glemt at klippe den lidt mindre og kom først i tanke om det, da jeg havde syet den. Synes ikke, at det gør noget, at den er så løs som den er.

Den sidste ting jeg vil vise frem er en ny basiskjole - også blå (hm... det ser ud som om jeg underbevidst har noget for blå). Jeg har lavet om på mønstret, for den grå kjole fra efteråret, er blevet lidt for stor (skønt). Så klippede 2 cm af mønstret i taljen og nedefter, så det er jo 4 cm smallere i alt... Den sidder tæt til, og skal ikke tage på mens jeg har denne kjole, men det er jo kun motivation for at tabe mig lidt mere.


Jeg har lavet udskæringen lidt dybere (synes den anden sad for langt op i halsen), den er i tyndere stof end den grå fra efteråret og så er den vist lidt kortere end den anden. Så den er mere sommerklar end den anden. Den skal jeg nu nok få brugt...

Det var det, jeg fik syet i påsken. Næste projekt er et nyt etui til mine nye Clover Amour hæklenåle, hvor jeg selv opfinder opskriften.

1 kommentar:

  1. Godt klaret Janni - synes begge kjoler er rigtig flotte til dig, men især da den sidste. Du ser knald godt ud i den! (Og hvor er det bare tydeligt hvor mange du har tabt dig !!) ses senere i dag!

    SvarSlet