fredag den 31. januar 2014

Hjemmelavet bounty

I sidste weekend var min far og jeg på roadtrip til Frederiksberg, hvor vi skulle besøge søster Tina og nevø Knud.
Tina havde spurgt, om jeg ikke kunne forsøge at lave hjemmelavede bounties, som der er opskrift på i lchf-kogebogen "Mæt og glad". Og det ville jeg da selvfølgelig...
Jeg er ikke sikker at sende i et køkken, men dette projekt kunne jeg rent faktisk lige overskue. Og hvis jeg selv skal sige det, så blev de ret gode.

Ingredienser blandes sammen i en gryde...
Det presses i en form, der er beklædt med film. Derefter stilles det på køl i nogle timer.
Efter afkøling skæres det i stykker, i den størrelse man vil have. 70 % chokolade gøres klar til blive smeltet.
Og det smeltes...
Kokosstykkerne dyppes i chokoladen. Man kan drysse kokosmel over, men det gad jeg ikke lige...

1 kommentar: