tirsdag den 31. december 2013

Juletur til London

Jeg var så heldig, at min veninde Louise gerne ville med et par dage til London her i juleferien. Vi tog afsted den 26. om aftenen og kom hjem igen i går aftes, så vi havde 3 dage derovre.
Vi boede på et lille, billigt hotel, som ikke var noget at juble over. Men sådan er det, når man prioriterer at det skal være billigt...
Vi fik kigget på lidt julepynt rundt i London. Der var mange smukke ting, og også noget der bare var for meget.

Julepynt i Covent Market.
Et lille bitte juletræ.
Vi var (selvfølgelig) forbi Harrods for at se juleudsmykningen.
Harrods.
Hele temaet var et tog, så der var kupeer i alle vinduer. Det var virkelig smukt og gennemført.
De sidste vinduer var snelandskaber udelukkende med Mulberry.
Vi fik også kigget på andet end julelys. Vi var bl.a. oppe i London Eye efter mørkets frembrud, så vi fik set byens lys. Det var vildt smukt at se. Vi var heldige med vejret alle dage, så vi kunne se ret langt da vi var oppe i øjet. De påstår at man kan se 40 km. væk på en klar dag, og det skal nok passe.

Westminster Abbey bu night.
Når vi nu var to kreative piger afsted sammen, så var der selvfølgelig også sat masser af tid af til shopping. Vi var et smut på Oxford Street og Regent's Street. På den shoppetur var vi omkring butikken Liberty, som har mange fine ting til alt muligt. Der var bl.a. stof og lidt garn. Jeg syntes dog at det var alt for dyrt.

Vi var (selvfølgelig) også i Muji, som findes i flere storbyer. Der kan man få alt fra herretøj til diverse opbevaringskasser og -æsker i plastik, lækre tuspenne, notesbøger osv. osv. osv. Der kunne jeg bruge rigtig mange penge - og fik da også brugt lidt.

Den sidste butik jeg vil nævne i denne omgang er Blade Rubber, som ligger i nærheden af Underground stationen Holborn. Det er en lille butik med MANGE stempler og scrapbook-ting.

Blade Rubber set udefra.
Jeg fik lov til at tage et billede inde i butikken. Her er nogle af de stempler, der er til salg.
Jeg er vild med den butik, og den er absolut et must-see hver gang man er i London.

En ting man SKAL opleve, når man er i London er en musical. Og hvilken musical er den mest oplagte? Det er The Lion King! Vi kunne desværre ikke få plads ved siden af hinanden, men vi valgte at tage derind alligevel, og nøj, det fortryder jeg overhovedet ikke!
Det er den mest fantastiske, flotteste, mest imponerende musical jeg nogensinde har set - og jeg har alligevel efterhånden set en del. Jeg kan godt forstå at den har vundet priser for bl.a. kostumerne.

Billetterne er i hus efter at have stået i kø udenfor billetkontoret. Og ja, her kan I så se prisen (og det var de billigste af de siddepladser der var tilbage).
En meget glad Janni i teatret inden forestillingen.
Teatret, hvor musicalen kører næsten hver aften.
Alt i alt kan man vist roligt sige, at jeg er blevet forelsket i London. Jeg skal helt sikkert derover igen, og det kan kun gå for langsomt.
Jeg har ikke taget billeder af mine køb endnu, men det skal nok komme en dag. Godt nytår til jer alle.

1 kommentar:

  1. Hvor ser det bare dejligt ud! Er altså lidt misundelig - saaaavner London når jeg ser billeder derfra. - og du fandt stempelbutikken!!!!

    SvarSlet