tirsdag den 10. december 2013

Jul jul jul jul jul jul...

Puha, jeg kom da lige til at se, at det er en måned siden jeg sidst har lavet et indlæg... Det er da for galt!!!
Jeg har ikke lavet så meget spændende siden sidst, da der har været rigtig mange bestillinger på de hæklede juletræer... Så dem er der blevet lavet en del af.

I sidste uge havde jeg en give away på Instagram. Jeg udtrak den i søndags. Jeg havde lavet både et sæt med tre juletræer og et sæt med 4 julesokker.
Jeg fik lavet dem færdige i dag (løb tør for hvidt garn - katastrofe), så de skal sendes afsted senere i aften.



Jeg synes selv, at både julesokker og juletræer er vildt søde. Jeg ville egentlig have lavet nogle julesokker til mit eget lille plastikjuletræ, jeg plejer at have stående, men da jeg fik det pakket ud, opdagede jeg at en af fødderne er blevet væk. Juletræet er stadig i kassen, så det ryger nok ud, nu det ikke kan stå op. Julesokkerne skal dog laves på et tidspunkt, så jeg har dem til næste år. Jeg synes de er vildt søde - lige i størrelsen til at indeholde et enkelt stykke slik eller to.

Jeg har heller ikke fået lavet grønne juletræer til mig selv endnu, men jeg har forsøgt mig med noget hvidt garn med sølvtråd i.


Jeg er ikke helt tilfreds med resultatet, og garnet var ikke helt nemt at hækle i...
Et andet hækleri der ikke er gået godt, er et sleeve til min venindes iPhone 5. Jeg ved ikke hvad der gik galt, men jeg fik ikke målt det på min 4'er inden jeg syede det sammen, og da det hele var færdigt, kunne jeg se, at det var alt alt for kort. Det er endda for kort til min telefon (som jo er kortere end 5'eren). Det er da vist en ommer...

December er også en travl måned for lærere, som gerne vil lave lidt særligt her op til jul - altså travl for mig. Skolen er ikke blevet pyntet særlig meget op, og det er ikke ret "juleagtigt". Det er lidt ærgerligt synes jeg, men det er altså for sent at ændre på nu. Jeg har til gengæld fået lavet både et jule puslespil (match ordene med billederne) og et vendespil om jul til engelskundervisningen. Det tager altså noget tid at lave/printe, klippe, laminere og klippe igen...


Nu har ungerne bare at gide spille det. Derudover har jeg printet og lamineret tre eksemplarer af et fantastisk Language Trivia-spil, som nogen har lavet og delt. Nøj, det tog lang tid, men synes det er helt fantastisk og har tænkt mig at udvide det til flere spørgsmål og flere niveauer, men det er vist et mere langsigtet projekt.

Her de sidste to uger har vi en konkurrence om at pynte det pæneste/sjoveste/mest originale bord i personalerummet. Temaet er jul i skoven og vi er gået all in og er ved at lave en hule, så vi skal sidde under bordet og spise de næste to uger. Jeg lover at tage et billede når vi engang er færdige. Dem der påstår at lærere er tossede har måske lidt ret engang imellem (jeg vil godt lige påpege at inspektøren sidder ved mit bord og er en af de mest entusiastiske pyntere).

4 kommentarer:

  1. Har du en opskrift på juletræerne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en købt opskrift, som jeg har fundet via Pinterest

      Slet
  2. Hvor har du fundet det Language Trivia spil. Har du et link?

    SvarSlet
  3. Det har jeg fundet på skolekom. Så hvis du har uni-login kan du finde det under engelskkonferencen. Ellers giv mig din mail, så kan jeg sende det til dig,

    SvarSlet